מוזס: "פשוט צביעות, זהבה גלאון דואגת למקוואות"

    "מלבישים לכלב כיפה סרוגה, אני בא לתבוע את כבודתם של בעלי הכיפה הסרוגה
    דוד לזר 1 Comment on מוזס: "פשוט צביעות, זהבה גלאון דואגת למקוואות"

    בדיון בכנסת תקף ח"כ אליעזר מנחם מוזס את חברי הכנסת שתמכו ברפורמים ולגלגל על ה'רבנים' של התנועה שעושים טקס 'בר מצווה' לכלבים • הערב ב'מהדורה המרכזית' הוא סיפר מה בדיוק היה שם

    מוזס ואייכלר צילום: דוברות הכנסת
    "מלבישים לכלב כיפה סרוגה, אני בא לתבוע את כבודתם של בעלי הכיפה הסרוגה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכנסת סערה היום (רביעי) בעקבות אישור בקריאה טרומית של חוק המקוואות שבא לעקוף את החלטת בג"ץ שמאפשר לרפורמים להשתמש במקוואות של הרבנות הראשית.

    בדיון בכנסת תקף ח"כ אליעזר מנחם מוזס את חברי הכנסת שתמכו ברפורמים ולגלגל על ה'רבנים' של התנועה שעושים טקס 'בר מצווה' לכלבים. הערב ב'מהדורה המרכזית' הוא סיפר מה בדיוק היה שם.

    לדברי ח"כ מוזס, "אין שיעור לצביעות שלהם, זה משהו נוראי, זהבה גלאון דואגת למקוואות, הגיעו זמנים טובים, כל השמאל דואג למקוואות, אין לרפורמים בכלל מקווה אחד בעולם".

    מה זעקת היום בכנסת? "אמרתי שהרבנים שלהם עושים בר מצווה לכלבים. אתמול אמרתי את זה בטלוויזיה ואמרו לי שזה לא נכון, אז אמרתי להם איפה אפשר לראות את זה", מוזס שוב תקף ואמר כי "מלבישים לכלב כיפה סרוגה, אני בא לתבוע את כבודתם של בעלי הכיפה הסרוגה".

    מה נעשה אם גם לאחר שיעבור חוק המקוואות – בג"ץ יורה למדינה להקים מקוואות נפרדות לרפורמים?, "אני לא יכול לעצור את המדינה, ואם בג"ץ יחליט להקים זה עניני? אני רק רוצה שלא יבואו לגבולי, זה כמו הסיפור של הכותל המערבי, שאני לא רוצה שיביאו אלי".

    האם כיום השיח בכנסת, בעיקר מבין חברי הכנסת החדשים בקואליציה – יותר אנטי חרדי מפעם?, "לא, עובדה שלא היה אחד מהליכוד שהצביע נגד, היו כאלה שהתקזזו לא היה להם נוח, אבל לא היה אפילו אחד שהצביע נגד הקואליציה. אני לא מתעלם גם מזה שהערבים לא השתתפו בהצבעה, הייתה לזה השפעה".

    "הח"כים החדשים האלו זה תוצרת ישראלי, חינוך ישראלי ללא ערכי דת, ולא פלא שהם מבינים שהרבנים של הרפורמים הם גם רבנים, וגם להם צריך לתת מעמד, 'זרם נוסף' כמו שהם אומרים, הדור הצעיר כאן בכלל לא יודע מערכי היהודית ומעמד הר סיני, אני נתקל בזה הרבה בתקשורת החילונית".

    ומה הבעיה הגדולה לדברי ח"כ מוזס? "הבעיה היא החינוך כאן, זו בעיית הבעיות, הציבור שלנו לא מתחנך על ערכי הדת והר סיני, זו בעיית הבעיות ומזה נגזרים כל הדברים האחרים כמו השבת והרפורמים. החינוך הישראלי מנותק מכל אידישקייט".

    על המשך אישור חוק המקוואות בקריאה שניה ושלישית אמר מוזס כי "גם הח"כ שמאיימים ב'כולנו' צריכים לעמוד בהסכם הקואליציוני, נתניהו חתם אתנו הסכם ולא עם הרפורמים, אני לא כל כך מוטרד".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כידוע השמאל במדינה אינו שמאל אמיתי, שמאל אמיתי לא שונא חרדים כמו גלאון ושות', השאלה מה הם כן, הרי גם אינם ימין,
      כנראה שהם סתם עדר מטרידנים ללא שום אידיאולוגיה למעט שנאת חרדים ונסיונות נואשים לעזור ליוצאים בשאלה בטיפוליהם הפסיאטריים.